International Middle Years Curriculum - VO

IMYC-website

Het IMYC is een nieuw curriculum voor leerlingen van 11-14 jaar dat beantwoordt aan drie uitdagingen:

  1. Het realiseren van de mogelijkheid voor leerlingen om de een deel van de voordelen te bieden die jonge kinderen in het IPC krijgen.
  2. Docenten helpen om 11-14 jarige leerlingen te leren op een manier die hun betrokkenheid en interesse te behouden en in te spelen op de specifieke behoeften van het zich ontwikkelende brein.
  3. Het aangaan van bovengenoemde uitdagingen zonder bestaande systemen en structuren volledig te veranderen.Na het doorlopen van het IMYC kan de leerling doorstromen naar het DP of naar HAVO-3/4. 

Het International Middle Years Curriculum wordt over de hele wereld in zowel particulier als openbaar onderwijs gebruikt. 

”Students learning with the International Middle Years Curriculum focus on a combination of academic, personal and international learning designed specifically to engage and inspire them.  The IMYC provides the opportunity for students to enjoy being challenged in their learning of a wide range of subjects. It helps them to develop an enquiring mind, the personal attributes that will support them throughout their later teenage and adult years, and a sense of their own nationality and culture, at the same time developing a profound respect for the nationalities and cultures of others. Through the IMYC approach to learning, students develop the knowledge, skills and understanding necessary to confidently face the world of the future. 

The International Middle Years Curriculum uses abstract, conceptual themes to provide a focus for student learning. These conceptual themes, which each last for six weeks, stimulate students to think about their meaning and connection through their subject and personal learning.  Each six week unit incorporates opportunities for regular journaling and blogging to encourage students to reflect on their learning. This helps them to develop their understanding of how the conceptual theme relates to them personally and to the world around them. To end the unit, each student presents their understanding in the form of a personal media project.

The IMYC is a part of Fieldwork Education which, since 1984, has been helping schools all around the world to develop children’s learning.  For more information about the IMYC visit www.greatlearning.com/imyc

De basis voor de planning van onze IMYC thema's zijn de leerdoelen die wij willen bereiken en die gevraagd worden van een Nederlandse school. Hierdoor ontstaat een gebalanceerd programma dat voldoet aan zowel de ambities van de school in de internationale context als de eisen die worden gesteld binnen het Nederlandse onderwijssysteem.

Onze IMYC-planning 2015-2016:

Groep 9Groep 10Groep 11
periode 1BalanceCourageCourage
periode 2CelebrationCommunityCommunity
periode 3RespectDevelopmentDevelopment
periode 4Curiosity
periode 5RelationshipReflectionReflection