Ons schoolgebouw

.

Hoofdlocatie - Piet Mondriaanstraat 140

In mei 2019 zijn we verhuisd naar ons prachtige gebouw gelegen in de Piet Mondriaanstraat. Het gebouw is zorgvuldig ontworpen met oog voor functionaliteit en comfort, om een ideale leeromgeving te creëren. Het biedt lokalen, kamers en ruimtes die zorgvuldig zijn samengesteld om aan de behoeften van een school te voldoen.

Een van de opvallende kenmerken van ons gebouw is de overvloed aan natuurlijk licht en de openheid die het biedt. Dit draagt bij aan een inspirerende sfeer waarin leerlingen zich kunnen ontwikkelen en groeien. Daarnaast zijn er ook specifieke plekken binnen de school gecreëerd waar rust en concentratie centraal staan, zodat leerlingen en teamleden ongestoord kunnen werken aan hun taken en opdrachten.

Bovendien hebben we rondom de school voldoende ruimte gecreëerd voor spel en ontspanning, passend bij elke leeftijdsgroep. Of het nu gaat om een avontuurlijke speeltuin voor de jongere leerlingen of een sportveld voor de oudere leerlingen, we hebben ervoor gezorgd dat er diverse mogelijkheden zijn om te spelen en te bewegen. Dit stimuleert niet alleen een gezonde levensstijl, maar ook sociale interactie en teambuilding.

Kortom, ons gebouw in de Piet Mondriaanstraat biedt een ideale omgeving waarin leren, ontdekken en spelen harmonieus samenkomen. We zijn trots op onze faciliteiten en zijn ervan overtuigd dat ze een positieve bijdrage leveren aan het welzijn en de educatieve ervaring van onze leerlingen.

Kijk voor meer foto's van ons gebouw op de website van de architect.

Impressie

Nevenlocatie - Van Hallstraat 621 (nieuwkomersgroep)

Op woensdag 8 februari 2023 hebben we onze nevenlocatie in de Van Hallstraat geopend voor de nieuwkomersgroep die wij hebben in samenwerking met Het Munduscollege.

In de maanden voorafgaand aan de start in dit gebouw is er hard gewerkt om een voorlopige, maar prachtige nevenlocatie voor Mundus/DENISE gereed te maken. In een kort tijdsbestek is er een volledige schoolomgeving gecreëerd, gericht op het bieden van onderwijs aan anderstalige nieuwkomers (EOA), het startpunt voor nieuwkomers in Amsterdam-West. Na hun tijd in de nieuwkomersgroep vinden ze vervolgens een plek op het Mundus College of DENISE, afhankelijk van het onderwijscurriculum wat het beste bij de leerling past.

Voorheen bevond deze groep zich in het gebouw van het Mundus College. Echter, gezien de grote toestroom van nieuwkomers in Amsterdam, hadden we behoefte aan uitbreiding van de beschikbare ruimte. We zijn dan ook verheugd dat we op deze fijne plek onderwijs kunnen bieden aan deze specifieke groep leerlingen. Het is een welkome toevoeging aan ons onderwijsaanbod en stelt ons in staat om nog meer leerlingen te bereiken en hen de ondersteuning en begeleiding te bieden die ze nodig hebben na aankomst in Nederland.

Deze nieuwe extra locatie laat echt zien dat we toegewijd zijn aan inclusiviteit en het creëren van een veilige en stimulerende leeromgeving voor alle leerlingen, ongeacht waar ze vandaan komen. We kijken ernaar uit de nieuwkomers te verwelkomen op deze prachtige plek en hen te helpen het beste uit zichzelf te halen.